و اما پاسخی کوتاه از یزدفردا :

ضمن تشکر از دوست عزیز فردائی :

1- حس نوع دوستی شما را تحسین می کنیم اما در این رابطه حس نوع دوستی کمترین جایگاه را داشته و دارد .


اجازه می خواهیم در مورد بند بند نوسته جنابعالی حاشیه ای بنویسیم که پاسخ های ما را نیز بدانید :

اول اینکه بدون شرح نیست چرا که زیر عکس نوشته دارد آن هم یک دنیا  را قبول داریم و البته همین که جنابعالی فرمودید یک دنیا شرح داشته خود همان نا نوشته های زیر مطلب است که ننوشته بودیم .

فرموده بودید :دو اینکه نوشته بودید بدون ربط باید عرض کنم همین منسوجات سنتی استان برای تمیز نگهداشتن و پاک کردن صفحه کلیدو میز کار کامپیوتر و .... استفاده می شود یا حتما فکر می کنید اینها هم باید بسته بندی خارجی بشوند.

پاسخ:نکته شما را قبول نداریم و به نظر می رسد جنابعالی نمایشگاه رسانه های دیجیتال را با نمایشگاه رایانه و کامپیوتر اشنباه گرفتید دوست عزیز این نمایشگاه محل عرضه نرم افزار ها و برنامه های کامپیوتری است نه نمایشگاه کامپیوتر و لوازم جانبی و بر اساس برداشت جنابعالی پوشاک هم قابل عرضه است چون دوستان به هنگام کار با کامپیوتر نیاز به لباس هم دارند و قطعا عرضه انواع لباس هم بی ربط نخواهد بود و همچنین صنف محترم لوازم اداری نیز می توانند انوع و اقسام میز های کار با رایانه را نیز عرضه نمایند و شرکت های کامپیوتری هم لوازم جانبی و انواع اقسام کامپیوتر و لپ تاپ های مختلف را به همراه لوازم جانبی عرضه نمایند و بی ربط هم نخواهد بود و البته دوربین های مختلف و سی دی های فیلم و ویدئو کلوپ ها ،انواع کتب آموزشی رایانه ،شرکت های ارائه دهنده اینترنت و شرکت مخابرات وخلاصه صنوف مختلف حق حضور دارند .

و اصل مطلب جنابعالی :
و اما که نوشته بودید بدون هیچ دلیل قانع کننده ای باید بنویسم دلیل لنگ فروشی یک خانم در نمایشگاه همراه خودش است وآن لنگ ماندن زندگی طرف است و قتی در خرج زندگی لنگ زدی و ماندی آنوقت دلیل قانع کننده این کار را بهتر متوجه می شوید و هرگز حاضر نمی شوید با چنین تیتری به جنگ ضعیف ترین ها بروید به عبارتی با لنگ به جنگ لنگ رفتن برای شمایی که بسیار تیز پا هستید دور از انصاف است.


دوست عزیز :نکته اصای همین جاست که ضرورت دارد دقیق تر دیده شود ،شما با دو عکس لنگ ماندن زندگی طرف را حدس زده اید و ماندن در خرج زندگی او را یاد آور شده اید که تنها دلیل شرح یزدفردا در زیر عکس همین نکته است .

عزیز فردائی :روی سخن یزدفردا نه آن بانوی محترم بوده و نه ارشساد اسلامی که برگزار کننده نمایشگاه رسانه های دیجیتال بوده اند بلکه روی سخن ما متولیان نمایشگاه بین المللی استان یزد است که چگونه به خود اجازه می دهند که یک انسان را اینگونه تحقیر نمایند که هر بیننده ای در اولین نظر و با دو عکس پی به نداری و ماندن او در زندگی ببرد ؟

چگونه دوستان با نام کمک به فردی به خود اجازه می دهند که او را تحقیر نمایند و اینگونه کمک کردن ها نه تنها کمک نیست بلکه تنها تحقیر است و دوستان اگر می خواستند کمک نمایند زحمت می کشیدند و کیوسکی شکیل در اختیار این بانو ققرار می دادند و صنایع دستی استان را در اختیارش می گذاشتند تا ضمن معرفی صنایع دستی استان ،آن بانوی بزرگوار یزدی را نیز به عنوان یک عرضه کننده صنایع دستی همه مدیدند نه یک محتاج کمک !!!


دوست عزیز آیا می دانید متولیان محترم نمایشگاه های بین المللی استان یزد که بدون رقیب سالن های شرکت تولیدی تنها کارخانه تولید کننده فیبر نوری در کشور و خاور میانه را به جای تولید در اختیار عرضه قرار داده اند و تنها به صرف اینکه متولی ساخت نمایشگاه بین المللی هستند تمام رقیبان را از رقابت خارج کرده و تنها برگزار کنندگان نمایشگاه های استان یزد شده اند .

دوست عزیز آیا می دانید :در مردادماه سال گذشته توسط رییس بازگانی استان اعلام شد :عمليات اجرايي «نمايشگاه بين‌المللي» استان یزد، از«مصوبات استاني» هيات دولت بزودي در زميني به مساحت ‪ ۷۰هكتار جنب «پارك كوهستان يزد» و با اعتبار اوليه پانزده  ميليارد ريال آغاز می شود وی افزود:اختصاص سه ميليارد ريال(سیصد میلیون تومان) از محل «اعتبارات جوايز و مشوق‌هاي صادراتي» براي احداث نمايشگاه، همچنين سه ميليارد ريال (سیصد میلیون تومان) از محل اعتبارات استاني براي ساخت و تكميل آن، از مصوبات هيات دولت در استان است .رییس بازگانی استان تاکید کرد :اين اعتبارات به صورت مساعدت بلاعوض به شركت نمايشگاههاي بين‌المللي استان يزد  براي ساخت نمايشگاه اختصاص مي‌يابد.

دوست عزیز بیشتر می خواهید بدانید :پروژه «زمین یابی» و «مشاوره» و «مطالعه» طرح ایجاد نمایشگاه بین المللی استان یزد، از زمان استانداری مهندس «سفید» و معاونت برنامه ریزی اشرف زاده، تا دوران استانداری «فلاح زاده» و معاونت برنامه ریزی فقیه خراسانی، همچنان ادامه داشت، ودر همین راستا   سازمان صنایع و معادن استان، اختیار کامل شهرک صنعتی یزد را به خانه صنعت و معدن سپرد، و «المدرسی» رییس بازگانی 28 سال بعد از انقلاب استان از نمایندگی «دولت» در جایگاه ریاست سازمان بازرگانی، به نمایندگی سازمان پزشکی خیریه حضرت سیدالشهداء در جایگاه عضو هیئت مدیره شرکت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد نقل مکان نمود؛ در هماهنگی  خانه صنعت و معدن استان، و انجمن مدیران صنایع و معادن استان، برای ایجاد نمایشگاه، از «خانه صنعت و معدن» علی اکبر حجت کاندید و از «انجمن مدیران صنایع و معادن» احمد آزاد مرد کاندیدای حضور در جمع هیئت مدیره نمایشگاه بودند.
پس از سالها ادامه بحث ، سرانجام در دوران نمایشگاه بین المللی در زمان استانداری  استاد عاصی ، چهار تشکل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان، خانه صنعت و معدن استان، انجمن مدیران صنایع و معادن استان، و اتحادیه صادرکنندگان استان، اعضاء هیئت موسس «شرکت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد» که با سرمایه چهل میلیون ریال مامور شدند در خرداد 85  شرکت نمایشگاه ها به ثبت رسد  و هیئت مدیره  متشکل از

1- آقای سید احمد اخوان دستمالچی (رئیس هیئت مدیره) از طرف «اتاق بازرگانی»

2- آقای علی اکبر حجت «نایب رئیس هیئت مدیره) از طرف «خانه صنعت و معدن»

3- آقای احمد رئیس زاده (عضو اصلی هیئت مدیره) از طرف «اتحادیه صادر کنندگان»

4- آقای احمد آزاد مرد (عضو اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل) از طرف «انجمن مدیران صنایع و معادن»

انتخاب می گردند، هیئت مدیره ای که پس از شش ماه و افزایش سرمایه شرکت به
5000000550 ریال، در اسفند 85 برای اصلاح اساسنامه و افزایش اعضاء هیئت مدیره از چهار نفر به پنج نفر استعفاء کردند ، تا در اردیبهشت 86 و با برگزاری مجمع عمومی در هتل صفائیه یزد، هیئت مدیره جدید، متشکل از:

1- آقای نصرا... شریف فرد (نماینده کاشی عقیق) رئیس هیئت مدیره

2- آقای حسین فنایی (نماینده انجمن مدیران صنایع) نایب رئیس هیئت مدیره

3- آقای سید محمد حسینی المدرسی (نماینده سازمان پزشکی خیریه حضرت سیدالشهداء) عضو اصلی هیئت مدیره

4- آقای علی اکبر حجت عضو اصلی هیئت مدیره

5- آقای احمد آزاد مرد  عضو اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل که البته

دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد

انتخاب شوند، و در هیئت مدیره جدید،نمایندگان اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و اتحادیه صادرکنندگانی که جزو هیئت موسس بوده اند،حذف  و «حجت» و «آزاد مرد» نیز نه از جایگاه خانه و انجمن، که بعنوان شخصیت حقیقی، سهامدار و عضو هیئت مدیره شرکت شدند، شرکتی که قرار بود  در آینده ای نزدیک، ششصد میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی و هفتاد هکتار زمین در منطقه پارک کوهستان دریافت نماید.

، " محمدرضا بابائی" در پایان این جلسه 16 اسفند ماه 88 طی سخنانی در جمع خبرنگاران ، اهمیت پروژه ساخت مجتمع نمایشگاه های بین المللی استان یزد را یادآور شد.
وی گفت: طراحی و مطالعات این پروژه ، مدتی است که پایان یافته و گزارش مطالعات آن توسط مشاور در این جلسه ارائه شد.
معاون برنامه ریزی استاندار با بیان اینکه این پروژه بین 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اظهار داشت: این پروژه برای تکمیل، نیازمند حمایتهایی است که امیدواریم با همت بانکهای استان به نیازمندیهای موجود در این مسیر پاسخ داده شود.

ناصر پارسائیان رئیس هیئت مدیره شركت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد در 19 اردیبهشت 89  ضمن تقدیر و تشكر از حمایتهای بی دریغ و دلسوزانه استاندار و معاونین وی و همچنین ریاست سازمان بازرگانی و مسكن و شهرسازی و دیگر مسئولین استان از این پروژه عظیم استانی ضمن گزارش دادن در مورد روند پیشرفت كار پروژه نمایشگاه گفت شركت نمایشگاههای تجاری بین المللی منطقه یزد رسالت خویش را با برگزاری نمایشگاه با موضوع های متعدد ومتنوع و با هدف اصلی ایجاد بستر اقتصادی مناسب، رقابتی سالم، شناسایی واحدهای برتر و ارتباط بین اعضای مجموعه های مختلف صنعتی، فرهنگی، هنری، خدماتی و . . . دنبال نموده است. و رجاء واثق دارد تا با تلاش همه جانبه و مضاعف جهت حصول به این اهداف گام بردارد

استاندار یزد در 30 اردیبهشت ماه 89 در جمع صنعتگران استان خواستار تسریع در ساخت نمایشگاه بین المللی یزد شد
در نشست صمیمانه ای كه با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد و بیش از 100 نفر از صنعتگران عضو انجمن مدیران صنایع و معادن یزد در كارخانه جهان الكترونیك برگزار شد استاندار یزد بر لزوم تسریع در ساخت نمایشگاه بین المللی یزد تاكید نمود
وی افزود نمایشگاه بین المللی یكی از ضروریات استان بشمار می رورد و جایگاه آن با توجه به صنعتی بودن استان خالی است وی تاكید نمود ساخت نمایشگاه در یزد آبروی استان است و باید همه بویژه صنعتگران در ساخت این پروژه عظیم استانی همكاری كنند و دولت نیز در این زمینه یاری گر آنها خواهد بود.

بابایی

"محمد رضا بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد 4 خردادماه 89 از محل احداث نمایشگاه بین المللی یزد بازدید کردو اظهار داشت :براي ساخت نمايشگاه بين‌المللي يزد از سوي دولت 600 ميليون تومان به اين مجموعه كمك شده است.‌


 محمدرضا بابايي بعدازظهر دیروز در بازديد از سايت نمايشگاه بين‌المللي يزد با اشاره به موقعيت مناسب مكاني نمايشگاه بين‌المللي استان يزد اظهار داشت: استاندار يزد با جديت پيگير ساخت و احداث‌ نمايشگاه بين‌المللي در اين استان است و در اين زمينه براي رشد صنعت استان از هيچ كمكي دريغ نخواهد كرد.
وي خطاب به مجريان ساخت نمايشگاه بيان داشت: شما به انتظار كمك‌هاي دولتي ننشينيد و از صنعتگران ‌و سرمايه‌گذاران يزدي كمك بگيريد و براي تسريع كار وارد عمل شويد و در اين ميان دولت نيز در فراهم آوردن زير‌ساخت‌هاي اصلي شما را ياري مي‌كند چنانچه هم‌اكنون بيش از 600 ميليون تومان از طرف دولت به اين مجموعه كمك شده است.
بابايي يادآور شد: فرصت‌ها در حال از دست رفتن است و بايد در روند ساخت نمايشگاه تسريع شود.
وي خاطرنشان كرد: پيشرفت فيزيكي نمايشگاه هم‌اكنون مديون كمك‌هاي دولتي و به ويژه حمايت‌ها و پيگيري‌هاي رئيس سازمان بازرگاني استان يزد است و صنعتگران‌ و سرمايه‌گذاران يزدي نيز بايد وارد ميدان شوند و از اين پروژه عظيم استاني حمايت و در ساخت آن كمك كنند.
معاون برنامه‌ريزي استاندار يزد در اين ديدار براي رفع مشكلات موجود ‌در پروژه نمايشگاه بين‌المللي با مدير سرپرستي بانك ملي صحبت و خواستار تسريع در پرداخت تسهيلات بانكي مصوب به اين پروژه شد.
صلواتي تاكيد كرد: اين پروژه براي تكميل نيازمند حمايت‌هايي است كه اميدواريم با همت بانك‌هاي استان به نيازمندي‌هاي موجود در اين زمينه پاسخ داده شود.
مديرعامل شركت جهاد نصر يزد كه به عنوان پيمانكار پروژه نمايشگاه بين‌المللي يزد مشغول به فعاليت است نيز در اين بازديد طي گزارشي با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه ساخت نمايشگاه بيان داشت: كارها و امور اوليه شامل ساختمان نگهباني و طراحي و سنگ جدول‌گذاري اين مجموعه انجام شده و هم‌اكنون ساخت سالن اصلي در دستور كار قرار گرفته كه در آينده نزديك مراحل كار آغاز مي‌شود.

بابایی م
عاون برنامه ریزی استانداری یزددر 29 مردادماه 89 در جمع خبرنگاران  از ضزب الجل به متولیان احداث نمایشگاه بین المللی یزد خبر داد و از احداث نمایشگاه بین المللی یزد به عنوان یکی از دغدغه های مهم استان در حوزه اقتصادی و بازرگانی یاد و اعلام کرد: پس از تسطیح زمین،تامین آب و برق ، حصار کشی صورت گرفته و حتی اتاقک ورودی این مجموعه نیز احداث شده اما متاسفانه در حوزه اجرائی دچار وقفه شده است که امیدواریم بخش خصوصی پس از دریافت تسهیلات درخواستی ، هرچه زودتر نسبت به احداث سالنهای نمایشگاه اقدام کند.
وی تاکید کرد:متاسفانه مجموعه ای که شکل گرفته از ادامه کار و سرما یه گذاری نگران است و این در حالی است که دولت به کلیه تعهداتش عمل نموده و در این راستا با درخواست مجموعه متولی این امر با اعطای تسهیلاتی معادل 2میلیارد تومان موافقت شد ه است .


وی در این زمینه افزود:برای اجرای سوله تا پای قرارداد هم پیش رفتند و متاسفانه کار را متوقف و هیچگونه فعالیتی که نشان دهنده عزم مجموعه برای تسریع در کار باشد دیده نمی شود .

وی با اشاره به فرصت و ضرب الاجل داده شده به مجموعه از طریق مدیریت ارشد استان  افزود :ما مهلت دادیم و اگر اقدامی صورت نگیرد مدیریت ارشد استان قطعا راهکارهای قانونی را دنبال و اجرا خواهد کرد و این کوتاهی  در حالی صورت می گیرد که دولت به کل تعهدات خود عمل نموده و 2 میلیارد تسهیلات نیز تصویب کرده است .

محل برگزاری نمایشگاه های استان یزد درتارخ 14 آبنماه 89 آتش گرفت و تعطیل شد خسارت حادثه دیدگان نمایشگاه بین المللی یزد 48 ساعته توسط بیمه نوین پرداخت شد
حسینی رئیس شعبه بیمه نوین استان یزد در گفتگو با یزدفردا  گفت : نمایشگاه بین المللی استان یزد از تاریخ 13 آبان ماه سال جاری تحت بیمه نوین قرار گرفت و بیمه نامه آتش سوزی , صاعقه و حوادث طبیعی مورد توافق قرار گرفت و با مبلغ سرمایه حدود 1 میلیارد تومان این بیمه نامه صادر شد . متاسفانه در 14 آبان ماه 89 روز جمعه ساعت 3 بعدازظهر آتش سوزی رخ داد که علت حادثه طبق گزارش آتش نشانی اتصال برق در یکی از غرفه ها اعلام شده که به همین دلیل نمایشگاه دچار حریق شده و بقیه غرفه ها نیز سرایت می کند .
حسینی عز آبادی افزود : میزان برآورد خسارت اولیه حدود 3 میلیارد ریال بود و بعد از جلسه ای که گرفته شد و استقرار کارشناسان بیمه نوین در همان محل نمایشگاه انجام شد ، از فردای روز حادثه ما شروع به پرداخت خسارت کردیم و کل زیان دیدگان 83 شرکت بودند طی 83 غرفه که کل خسارتهای وارده به اجناس از 10 تا 100 درصد بدون هیچ نارضایتی از طرف غرفه داران پرداخت شده است .
وی ادامه داد : مبلغ بیمه نامه 230 هزارتومان بود و تا کنون مبلغ 298 میلیون تومان پرداختی ما بوده که همه غرفه ها برآورد خسارت شده و تا امروز صبح به غیر از 17 نفر که خودشان مراجعه نکردند، خسارت همه بیمه گذاران غرفه دار نمایشگاه بین المللی یزد پرداخت شده است .


داخل سالن ها نیز هوا طبیعی ! یعنی در تابستان عرق ریزان و در زمستان لرزان و یخبندان است . هویداست دست اندر کاران این نمایشگاه های بین المللی ! جز به سود هرچه بیشتر خود به چیز دیگری از جمله به کیفیت برگزاری یا منافع شرکت کنندگان و ... هیچ توجهی ندارند .
 با توجه به اینکه پیش از این نیز شاهد اتفاقاتی ناخوشایند در این محل همچون به سرقت رفتن اموال غرفه داران در زمان تعطیلی نمایشگاه ها و امثالهم بوده ایم مشخص نیست آیا در شهر مسئولی برای پاسخ گویی در مورد این فضاحت ها هست یا غیر!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا